De Groev Missie

Door met anderen samen muziek te spelen voel je dat je bijzonder bent en dat je erbij hoort. Voor mensen met een verstandelijke beperking is dit niet vanzelfsprekend. Door muziek toegankelijk en begrijpelijk te maken voor mensen met een verstandelijke beperking willen wij bijdragen aan het zelfbeeld en de eigenwaarde van de muzikant met een verstandelijke beperking.

Een prachtige bijkomstigheid is het kunnen optreden voor publiek. Dit is voor Groev een belangrijk onderdeel. Door op het podium te staan is er een mogelijkheid om te stralen. Op de weg naar het podium kunnen we werken aan sociale & presentatie vaardigheden, omgaan met stress en eigenwaarde. En hoe gaaf is het dat er publiek voor je staat te klappen nadat jij gespeeld hebt! Door actief in te zetten op de podiumervaring werken we aan positieve beeldvorming. De ervaring van de muzikanten staat altijd voorop, het podium is dus geen doel maar een middel omdat wij geloven dat de muzikanten een verhaal te vertellen hebben.

Tijdens de wekelijkse bijeenkomsten in verschillende groepen maken we muziek in groepsverband. De wens is om dit op een plek te doen die zich midden in de maatschappij bevindt. Groev is op zoek naar zichtbaarheid. We zoeken voor de band naar bijzondere en leuke plekken om op te treden en met de Groev Birds willen we er, naast het muziek maken, op uit om normale zaken te ondernemen.

Groev wil boven alles een veilige omgeving zijn waar mensen met een verstandelijke beperking wekelijks in groepsverband samen kunnen komen. Groev ontwikkelt zich tot een professionele muziekschool met de kennis en expertise in huis om mensen met een verstandelijke beperking te helpen zichzelf te ontwikkelen op muzikaal en persoonlijk vlak.