Team

Stichting Groev biedt een omgeving waar muziekliefhebbers met een verstandelijke beperking samen muziek kunnen maken, leren spelen en beleven. Het idee voor Groev ontstond tijdens een afstudeerproject op het conservatorium van Rotterdam. De deelnemers worden begeleid door professionele muziekdocenten en begeleiders met een hart voor zorg. Door de brede kennis over muziek en de doelgroep wordt iedere deelnemer tijdens de lessen op zijn of haar niveau muzikaal uitgedaagd.

Thijs Mijnster – Muziekdocent & Projectleider Groev op School

Thijs is de vrolijke noot in team Groev! Het maakt hem niet uit of hij drumstokken, een piano, een gitaar of een mandoline in zijn handen heeft; hij speelt het allemaal! Je kunt deze muzikale duizendpoot altijd wakker maken… om zelf in de keuken een lekker potje eten klaar te maken. Naast zijn muzikale skills maakt hij namelijk ook de lekkerste gerechten klaar! Thijs geeft muziekles op verschillende scholen via Groev op School en hij is natuurlijk elke week te vinden bij de Groev Bands. Van de muzieklessen weet hij altijd een feestje te maken! Daarnaast weet Thijs als projectleider ook alles over Groev op School. Hij zorgt er voor dat alles op de scholen op rolletjes loopt en kan elke vraag beantwoorden.

Levi Westra – Muziekdocent & Coördinator zorg Groev Bands

Als je Levi kwijt bent, hoef je alleen je oren te openen, want je hoort hem al van ver aankomen. Waar Levi is, klinkt muziek. Hij racet het liefst het hele land door met een afgeladen Groev Bus om ergens op te treden met de Groev Bands of om een workshop te geven. Hij kan uren op zijn gitaar spelen, en raakt niet uitgepraat over mooie muziek en ambitieuze muzikale dromen. Levi leeft voor bandjes en orkesten; het aller aller allerliefste maakt hij muziek samen met anderen. Levi is elke week in Monster & Delft te vinden voor Groev op School, gaat vaak op pad voor de Groev Workshops en is docent bij de Groev Bands. Daarnaast zorgt hij ervoor dat de zorg binnen Groev op rolletjes loopt. Voor alle vragen over zorgovereenkomsten, begeleiding en leerdoelen kun je bij Levi terecht!

Astrid van Driel – Penningmeester

Zonder Astrid zou het maar stil zijn bij Groev! Waar muzikanten meestal alleen geld uitgeven, houdt Astrid de boeken van Groev goed in de gaten. Met een enorme liefde voor de doelgroep en een groot hart voor muziek klimt Astrid regelmatig in de pen om de penningen te controleren en mee te denken over hoe Groev de leukste muziekschool van het land kan worden. Astrid speelt zelf het liefst Ukelele en kan bijna elk liedje ter wereld woord voor woord meezingen. Naast haar bestuurlijke werkzaamheden is Astrid af en toe bij één van de Groev Bands of tijdens een Groev uitstapje te vinden.

Pim Boender – Muziekdocent & begeleider

Pim kwam op een willekeurige zaterdag lang lang geleden nietsvermoedend de Groev Studio binnenwandelen en is sindsdien niet meer vertrokken! Pim kan drummen als de beste en mag ook graag gitaar spelen. Hij is gek op in bandjes spelen en legt de moeilijkste muzikale zaken uit met engelengeduld. Pim is de muziekdocent op dinsdag bij de Muziek Club en is elke donderdag als begeleider te vinden bij de Groev Boogie Band.

Vrijwilligers

It takes a village! Groev heeft een poule vrijwilligers waar we op kunnen rekenen. Of we nu op stap gaan, er iemand ziek is of we iets moois willen bouwen; er staat altijd iemand klaar.