Vacature begeleider Groev Bands

Stichting Groev zoekt een begeleider voor het begeleiden van de deelnemers van de Groev Bands

• 0,2 – 0,4 FTE
• Dinsdag 16:00 – 22:00, woensdag 12:30 – 17:30, donderdag 16:30 – 21:15 of vrijdag 16:00 – 22:00
• Je werkt bij Groev in Rotterdam Noord

Dit zijn Groev Bands

Groev maakt samen muziek maken in een band bereikbaar voor mensen met een verstandelijke beperking. Dit doen we door naast de groepsles muziekles ook samen met de groep te eten en samen te reizen. Zo trekt de groep als een echte band samen op waarbij vriendschappen gesloten worden en het voor de deelnemers mogelijk is om mee te doen aan iets dat voor ieder ander heel normaal is: samen met vrienden met je hobby bezig zijn.

Een band is ongeveer 6 bandleden groot en bestaat uit mensen met ongeveer dezelfde leeftijd en interesses. De Groev Bands vinden plaats in de Groev Studio aan de Ceintuurbaan in Rotterdam. De deelnemers krijgen als groep les in instrument en samen spelen. Hierbij spelen ze de muziek die hen aanspreekt op professionele instrumenten. Een deelnemer is bij Groev echt een muzikant!

De Groev Bands zijn voor de deelnemers een echte sociale aangelegenheid waarbij sociaal-emotionele ontwikkeling een belangrijk gegeven is tijdens de bandmiddag of -avond. Daarnaast is de band een manier om contact te maken met de maatschappij als we er op uit gaan om concerten te geven en ons talent laten zien, maar ook als we naar concerten of festivals gaan of als we een (muzikale) gast ontvangen.

Dit zijn je taken:

• Je beleeft samen met de deelnemers de bandmiddag of -avond.

• Je bent samen met de muziekdocent verantwoordelijk voor de zorg en begeleiding van de deelnemers tijden de bandmiddag of -avond. Je staat naast de deelnemers en werkt samen met hen aan het behalen van hun persoonlijke doelen.

• Je eet samen met de deelnemers en bereidt samen de maaltijd voor en ruimt ook samen met hen weer op. Je stuurt de deelnemers aan bij het doen van praktische taken.

• Je werkt samen met je collega(‘s) aan de de sfeer in de groep en de onderlinge verbindingen.

• Je haalt de deelnemers op en brengt ze thuis. (Indien van toepassing op de betreffende groep.)

Dit vragen wij van jou:

• Affiniteit met de doelgroep

• Beschikbaarheid tijdens het bandmoment:

• Dinsdag van 16.00-22.00
  • Vrijdag van 16.00-22.00
  • Woensdag van 12.30-17.30

• Beschikbaarheid tijdens de concerten; 2x per jaar een Groevconcert op zaterdag. (Zeer incidenteel komt er een aanvraag buiten de vaste Groevconcerten en Bandmomenten. Dan overleggen we dat met jou)

• (Het hebben van een rijbewijs is een pré)

Dit bieden wij jou

• Gevarieerd en betekenisvol werk.

• Leuke deelnemers die bereid zijn een feestje te bouwen.

• Een leuke werkomgeving in een gezellige, gemotiveerde en jonge organisatie.

• Goede arbeidsvoorwaarden:

• Marktconform salaris