Vacature Docent Muziek Groev Bands

Stichting Groev zoekt muziekdocenten voor het begeleiden van en lesgeven aan de Groev Bands

• 0,1 – 0,3 FTE
• Dinsdag 16:00-22:00 of Vrijdag 16:00 – 22:00
• Je werkt bij Groev in Rotterdam Noord

Dit zijn Groev Bands

Groev biedt bandlessen aan mensen met een verstandelijke beperking. Die lessen worden gegeven in de Groev Studio aan de Ceintuurbaan in Rotterdam. De bandlessen staan enerzijds in het teken van samen spelen, leren spelen op je instrument en muzikale ontwikkeling. Een deelnemer is bij Groev echt een muzikant!

Daarnaast vormen de bands voor de deelnemers ook een belangrijke sociale groep. Sociaal-emotionele ontwikkeling is daarmee een tweede pijler onder de Groev Bands. Daarnaast is de band een manier om contact te maken met de rest van de maatschappij als we er op uit gaan om concerten te geven en ons talent laten zijn, maar ook als we naar concerten of festivals gaan of als we een (muzikale) gast ontvangen. Een band is ongeveer 6 bandleden groot en bestaat uit mensen met ongeveer dezelfde leeftijd en interesses.

Dit zijn je taken:

• Je bent verantwoordelijk voor het bandmoment en de voorbereiding daarvan.

• Je bent samen met de begeleider verantwoordelijk voor de zorg van de deelnemers. Je werkt samen met de deelnemer en de begeleider aan het behalen van de zorgdoelen.

• Je eet samen met de deelnemers en bereidt samen de maaltijd voor en ruimt ook samen met hen weer op. Je stuurt de deelnemers aan bij het doen van praktische taken.

• Je werkt samen met begeleider aan de de sfeer in de groep en de onderlinge verbindingen.

• Je hebt de muzikale eindverantwoordelijkheid voor de band, het repertoire en de arrangementen.

• Je begeleidt de deelnemers rondom de concerten: de muzikale, praktische en mentale voorbereiding, de logistiek, het opbouwen en afbreken.

• Je haalt de deelnemers op en brengt ze thuis. (Indien van toepassing op de betreffende groep.)

• Je ontvangt de ouders of begeleiders als die de deelnemers komen ophalen of wegbrengen.

• Je maakt voor elk zorgmoment een zorgrapportage.

Dit vragen wij van jou:

• Gemotiveerde leergierige houding

• Affiniteit met de doelgroep

• Open en heldere communicatie

• Muzikale veelzijdigheid

• Beschikbaarheid tijdens (één van) de bandmomenten:

• Dinsdag van 16.00-22.00
  • Vrijdag van 16.00-22.00
  • Woensdag van 12.30-17.30

• Beschikbaarheid tijdens de concerten; 2x per jaar een Groevconcert op zaterdag. (Incidenteel komt er een aanvraag buiten de vaste Groevconcerten en Bandmomenten, deze moment zijn in overleg met jou)

• Discretie waar het om details en informatie van de deelnemers gaat.

• Je hebt een (bijna) afgeronde opleiding Docent Muziek gevolgd of hebt andere relevante diploma(s).

• (Het hebben van een rijbewijs is een pré)

Dit bieden wij jou

• Gevarieerd, uitdagend en betekenisvol werk.

• Leuke deelnemers die bereid zijn een feestje te bouwen.

• Een gezellige, gemotiveerde en jonge organisatie, waarin we elkaar ondersteunen, coachen en inspireren.

• Goede arbeidsvoorwaarden:

• Marktconform salaris
  • Reiskostenvergoeding
  • Pensioenopbouw

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.